Wybrano wariant przebiegu linii kolejowej. Bez wyburzeń na Pobitnym i Załężu.

(źródło: cpk.pl)

Spółka Centralny Port Komunikacyjny wybrała wariant inwestorski trasy kolejowej Rzeszów – Łetownia w ramach “szprychy nr 6” – połączenia Rzeszowa z przyszłym planowanym lotniskiem. Wybrany wariant powoduje najmniej zmian w przestrzeni osiedli Pobitno i Załężę.

Centralny Port Komunikacyjny ma powstać w środkowej części kraju – pomiędzy Warszawą a Łodzią. CPK ma integrować transport lotniczy, kolejowy i samochodowy. CPK zostanie powiązany z większymi miastami Polski poprzez sieć linii kolejowych, zwanych szprychami. Jedna nich powiedzie od przyszłego lotniska przez Radom, Ostrowiec Św., Stalową Wolę i Łętownię do Rzeszowa. Będzie też łącznik z lotniskiem w Jasionce. Część torów już istnieje ale odcinek Łętownia – Rzeszów trzeba zbudować. Przygotowane zostały cztery koncepcje przebiegu tej trasy a dwa z nich zakładały sporo wyburzeń na Pobitnym i Załężu. Więcej na ten temat czytaj tutaj.

Ostatecznie wybrano wariant nr 2. Trasa w kierunku Łętowni będzie początkowo wiodła po śladzie obecnego torowiska – od Dworca Głównego w kierunku wschodnim. Za stacją Rzeszów – Załęże, na terenie gminy Krasne powstanie węzeł kolejowy a nowe tory byłyby budowane w kierunku północnym. Torowisko na odcinku pomiędzy rzeszowskim Dworcem Głównym a węzłem w Krasnem zostanie rozbudowane. Poszerzona zostanie także strefa buforowa wokół torów.

(źródło: cpk.pl)

Linia Rzeszów – Łętownia ma zostać zbudowana do końca 2030 roku.

Dodaj komentarz