Kładka na bulwarach przeznaczona jest dla ruchu pieszych, formalnie rowerem po niej jeździć nie wolno. Do roku 2016 widniał znak c16 droga dla pieszych. Dodatkowo żeby formalnie można było po niej jeździć rowerem w obu kierunkach powinna mieć min 3,5m szerokości + skrajnia 20cm po obu stronach. W przypadku stworzenia tam dwukerunkowej drogi dla rowerów oddzielonej linią ciągła od pieszych wystarczy 3m + 20cm skrajni po jednej stronie. Kładka ma ok 3m szerokości co nie wystarczy na poprowadzenie dwukierunkowej drogi dla rowerów i chodnik dla pieszych. Inną kwestią jest podjazd dla niepełnosprawnych od strony bulwarów, którego nachylenie przekracza wymagane przepisami normy, dodatkowo również jest za wąski. Interweniowaliśmy w tej sprawie u ZZM ale tam twierdzą że aby kładkę dostosować do ruchu rowerów trzeba wybudować podjazd zaczynający się w nieczynnej fontannie i nie ma na to funduszy. Pracujemy nad koncepcją budowy drugiej kładki przyległej do obecnej lub skośnej wyłącznie dla ruchu rowerów.
Ogólnie zastosowanie kombnacji znaków c16 (droga dla pieszych) + tabliczka t22 (nie dotyczy rowerów) mogłaby tymczasowo rozwiązać problem
Interpretacja takiego zestawienia brzmi “chodnik z dopuszczonym fakultatywnie ruchem rowerowym“. Stosuje się go w celu umożliwienia niektórym rowerzystom jazdy po chodniku. Rowerzysta może, ale nie musi jechać po chodniku.
Teoretycznie zamiast C-16/T-22 można postawić znak C13/C16 (droga dla pieszych/droga dla rowerów) ale wtedy jazda po chodniku dla rowerzystów jest obligatoryjna (chociaż i co do tego są wątpliwości)
http://wrower.pl/prawo/znak-c-16-t-22-chodnik-z-dopuszczonym-ruchem-rowerowym,3186.html